Beginnende kerstkriebels? Wees er als eerste bij en shop ons mega kerst-assortiment voor de laagste prijs.
Retourneren en garantie voor particuliere klanten
Heb je iets besteld maar ben je toch niet tevreden, of is het product stuk? Dan doen wij er alles aan om je te helpen. Op deze pagina vind je alle informatie over het retourneren van jouw producten, en wat je moet doen als jouw product stuk gegaan is.
Let op: Momenteel is er sprake van grote drukte bij zowel de bezorgdiensten als Kabelshop.nl. De garantie- en retouraanvragen worden gemiddeld binnen 5 werkdagen in behandeling genomen.
Bedenktermijn en herroepingsrecht
- Voor al je online aankopen geldt een bedenktermijn (herroepingsrecht) van 30 dagen. Dit betekent dat je de bestelde producten kunt retourneren als je niet tevreden bent over het product of als het product niet aan je verwachtingen voldoet. Deze periode gaat in op de dag dat je pakketje door jou, of namens jou in ontvangst wordt genomen.
- Voor je een product uit de verpakking haalt is het verstandig om eerst de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat namelijk beschreven wat het product doet en om welke aansluitingen het gaat. Aanvullende informatie over het product kun je vinden bij de productomschrijving op Kabelshop.nl. Mocht je toch nog twijfelen of vragen hebben over het product neem dan contact op met onze klantenservice. Tijdens de bedenktermijn van 30 dagen mag je het product openen en testen, voor zover dat nodig is om de werking van het product te bepalen. Indien het product beschadigd is (of wanneer de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen.
- Indien een artikel kapot of beschadigd is geraakt (mogelijk door transport), raden we je aan om binnen 48 uur na bezorging contact op te nemen met onze klantenservice. Afhankelijk van de situatie kunnen we het advies geven om het pakket te weigeren of melding van het probleem te maken bij de bezorgdienst.
- Voor sommige producten geldt een uitzondering met betrekking tot het bedenktermijn en herroepingsrecht.
1.) Artikelen die op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden.
- Artikelen waarbij hygiëne een rol speelt, kunnen na (zichtbaar) gebruik niet geretourneerd worden. Wil je het artikel toch terugsturen, dan wordt er waardevermindering in rekening gebracht, omdat het product niet meer verkocht kan worden.
*Ben je een zakelijke klant en wil je iets retourneren? Kijk dan op deze pagina.
Garantie
- Je hebt recht op een goedwerkend product. Raakt een product defect binnen de wettelijke garantieperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice. We verzoeken je vriendelijk om het product nog niet voor retour aan te melden, we willen je namelijk eerst voorzien van een passende oplossing voordat het defectieve product geretourneerd kan worden. Wij volgen hierbij de regels die de wet ons voorschrijft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer er een afwijkend garantietermijn bij een product staat, gaat dit om de fabrieksgarantie. Deze garantie is een aanvulling vanuit de fabrikant op de wettelijke garantie op het product.
- In het geval van garantie mag je het product gratis naar ons retourneren.
- Mocht het product na inspectie van ons toch niet defect blijken, dan kunnen er onderzoeks- en verzend-/administratiekosten in rekening gebracht worden.
Retour- en garantieproces
Om het retourproces zo goed mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je vriendelijk om ons retourproces te volgen:
- Log in op je Kabelshop account of ga direct naar Mijn retouren. Selecteer je factuurnummer(s) en de betreffende producten die je wenst te retourneren.
- Wij raden aan om per product zo specifiek mogelijk de reden van retour toe te voegen, zodat we je zo goed en snel mogelijk verder kunnen helpen. Deze toevoeging is niet verplicht.
- Nadat je de retouraanvraag hebt bevestigd, ontvang je een e-mail met verdere informatie omtrent de afhandeling van je aanvraag.
- De verpakkingen van onze producten zijn belangrijk. Het product moet worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking en zo onbeschadigd mogelijk. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Indien het product beschadigd is (of de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen. Natuurlijk kun je de verpakking wel openen indien de aard, kenmerken of de werking van de goederen niet vast te stellen zijn aan de hand van de verpakking of de omschrijving op de website. Twijfel je nog? Neem dan contact op met onze klantenservice.
- Verpak het product goed in een omdoos of bubbelplastic om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.
- Wanneer je jouw wens tot herroeping eerst aan ons meldt, dienen de producten vervolgens binnen 14 dagen na het toekennen van een RET-nummer retour gestuurd te zijn. Wij raden aan het RET-nummer duidelijk op de retourzending te zetten (omdoos of envelop). Wanneer je zonder voorafgaande mededeling de producten terugstuurt, dien je dit binnen 30 dagen na ontvangst te doen, inclusief een verklaring dat je de overeenkomst wenst te herroepen.
- De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten hiervan. Wij raden aan om het pakket aangetekend en verzekerd te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kan een eventuele vermissing gemeld worden bij de vervoerder.
Je kunt je pakket retourneren naar*:
Kabelshop.nl
Koningsbeltweg 52
1329 AK Almere - Wij betalen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping aan je terug. Wij mogen hiermee echter wel wachten totdat we de retourzending hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
*Let op: het is niet mogelijk om je retourzending bij ons af te geven.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om je retourzending in te dienen. Dit formulier is niet verplicht.